زندگی زیبا{ازدواج}
زندگی زیبا{ازدواج}

زندگی زیبا{ازدواج}

مسافر

زن مسلمان دانشمند

حضور موفق دانشمند زن مسلمان مصری در سازمان فضایی آمریکا

حضور موفق دانشمند زن مسلمان مصری در سازمان فضایی آمریکا
زنان  - تهانی عامر از همان وقتی که از پنجره اتاقش پدر را که در حال تعمیر موتور ماشینش بود تماشا می کند، به کشش و علاقه ذاتی خود به کارهای فنی و مهندسی پی برده بود.

 به گزارش شفقنا، در حالی که عشق وافر به ریاضی راه را برای ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی مکانیک و هوافضا در آینده هموار کرد، حضور یک مشوق و معلم بی نظیر و دلسوز، یعنی پدرش، وی را در این راه هرچه بیشتر تشویق و راهنمایی می کرد.

تهانی هم به نوبه خود، این روزها وقت زیادی را صرف تشویق و ترغیب زنان جوان به کنکاش  درباره ی توانایی های بالقوه ی خویش می کند.

دکتر عامر همکاری خویش با آژانس هوا فضای آمریکا(NASA)، را در شاخه ی دینامیک محاسباتی سیالات آغاز کرد. با فعالیت در این شاخه، وی تجربه ی ارزشمندی به دست آورد و رویای خویش را که کار کردن در کنار محققان و دانشمندان طراز اول جهان و حل و فصل مشکلات واقعی زندگی انسانها بود، تحقق بخشید.

وی اینگونه خاطراتش را مرور میکند: این واقعا یک موقعیت فوق العاده بود، کار کردن با اوج تکنولوژی جهان و محققانی که عاشق کارشان هستند.

پس از آن عامر فرصت خوبی در یکی از تونل های بادی ناسا برای مشارکت در پروژه تحقیقی هوانوردی در زمینه ی هدایت فشار و تجربه ی نقاشی حساس به حرارت به دست آورد. این موقعیت تجربه ارزشمندی هم به لحاظ نظری و هم از منظر عملی بود. کار کردن باکدهای ابر کامپیوترهای قمث پیشرفته و بالارفتن از سقف تونل بادی برای نصب یک کاوشگر سرعت برای عامر تجربه ای فوق العاده و بی نظیر بود.

دکتر عامر دارای مدرک مهندسی مکانیک، کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، و دکتری مهندسی از دانشگاه «الد دومینیون» ویرجینیای آمریکاست. این زن دانشمند مسلمان همچنین مخترع سیستمی برای اندازه گیری رسانایی گرمایی یک رشته فیلم بسیار نازک نیز هست که در شکل دادن حرارتی تکنیک های مختلف تعیین محل گذار لایه های مرزی در مل های مورد آزمایش تونل های بادی مورد استفاده قرار می گیرد.

این دانشمند در مورد خود گفته است: من یک مسلمان آمریکایی و کارمند ناسا هستم. در محله ای در اطراف قاهره بزرگ شدم و همیشه در زندگی ام سه اصل اساسی داشته ام. خدا را خشنود کن تا همه از تو خوشنود شوند، تحصیل رمز موفقیت است، و با مهربانی و ملایمت به دیگران خدمت کن.

اگر کسی به این اصول بیاندیشد، متوجه خواهد شد که اصول ساده ای هستند. رهنمودها و اصول اخلاقی را که خداوند از طریق کتاب های آسمانی اش در اختیار انسان ها قرار داده است، اصل دوم و سوم هم دستیابی به خودباوری از راه کسب دانش و تحصیل و حس مسوولیت اجتماعی است.

من اوایل قصد داشتم به مدرسه ی پزشکی قاهره بروم اما رشته ی خود را تغییر دادم و پیش از رفتن به کالج رشته ی مهندسی را انتخاب کردم. در سن 17 سالگی ازدواج کردم و به آمریکا آمدم.

همیشه به ریاضیات علاقمند بوده و هستم. وقتی در آمریکا سر اولین کلاس حساب حاضر شدم، حتی یک کلمه انگلیسی نمی توانستم حرف بزنم با این حال نمره ممتاز گرفتم و از آنجا بود که فهمیدم با ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی آینده درخشانی خواهم داشت.

با داشتن دو فرزند عزیزم، طی دو سال مدرک فوق دیپلم علوم پایه را گرفتم و برای گرفتن مدرک لیسانس مهندسی مکانیک ادامه تحصیل دادم. پس از آن نیز فوق لیسانس مهندسی هوافضا و دکتری مهندسی گرفتم.

به نظر من ناسا مثل یک بالش نرم است که به شما اجازه می دهد تا دست نیافتنی ترین رویاها را در سر بپرورانید و سپس با سخت کوشی و تلاش بسیار زیاد آن را به واقعیت تبدیل کنید.

کارکردن در سازمان فضایی آمریکا ابدا خسته کننده نیست. تجارب ارزشمندی در اینجا کسب کرده و افتخار همکاری با محققان و دانشمندان بسیاری را داشته ام. بودن در چنین محیطی این فرصت را برایم ایجاد کرد که بتوانم سیستم اندازه گیری رسانایی گرمایی یک رشته فیلم نازک را اختراع کنم. در حال حاضر در پروژه ارزیابی مستقل ناسا در پروژه ها و برنامه های آژانس مشارکت دارم و از اعضای مرکز ارزیابی برنامه مستقل این سازمان هستم.

در سایر اوقات به شدت برای کمک و آموزش دیگران تلاش می کنم و با حضور در برنامه های ناسا مانند «روز مراقبت»، هفته ی مهندسی، اداره ی سخنرانان و برنامه های علمی فوق برنامه مدارس، داوطلبانه وقتم را صرف ارایه ی خدمات اجتماعی می کنم.

علاوه بر این در برنامه های مسجد در زمینه ی آموزش تعالیم و احکام اسلام و آموزش زبان عربی به نوجوانان به طورفعال شرکت دارم. پس از 11 سپتامبر با آموزش و برطرف کردن ذهنیت نادرست مردم آمریکا نسبت به اصول دین اسلام، به جامعه ی خود کمک کرده و بارها در کلیساها ، دانشگاهها و مدارس مختلف سخنرانی کردم.

 

شماملاکتون برای همسرخوب چیه؟؟؟؟؟

همسر خوب

1) شایستگی خانواده

بسیار روشن است که محیط رشد و نمو در فکر و روح و اخلاق و اعمال انسان تأثیر به سزا دارد. وقتی برای گیاه فرق می کند در چه خاک و آب و هوایی رشد کند، چطور برای انسان فرقی نکند؟ پس این مهم است که همسر آینده ی یک جوان در چه خانواده ای و با چه دیدگاه ها و گرایش هایی بزرگ شده است. امام صادق (ع) می فرمایند: « از خاندان صالح و شایسته همسر انتخاب کنید که نطفه و وراثت اثر (پنهانی و ناخواسته در فرزند و نسل شما) دارد.»

 

2) اخلاق

بعد از باورهای دینی شاید هیچ عاملی در خوشبختی انسان و شیرینی زندگی به اندازه ی اخلاق تأثیر نداشته باشد. اخلاق خوب، کمبودهای جسمی و جمال و زیبایی را جبران می کند. بارها مشاهده شده همسرانی که از جهت مالی و جمال در حد متوسط بلکه پایین تر بوده اند، به سبب اخلاق نیکویی که داشته اند از زندگی گرم و صمیمی برخوردار بوده اند؛ تا آنجا که زبان زد دیگران واقع شده اند. در نقطه ی مقابل، چه بسیارند همسرانی که با داشتن رفاه مادی فراوان در بهترین اتومبیل ها سوار و به سوی زیباترین ویلاها در حرکت بوده اند، اما از دست اخلاق بد یکدیگر و نیش و کنایه ها و زخم زبان ها آرزوی مرگ کرده اند....

برای تأکید بر اهمیت اخلاق توجه به این سخن پیامبر اکرم(ص) لازم است که فرمودند: « کامل ترین فرد از جهت ایمان آن کسی است که اخلاقش از دیگران بهتر است و نسبت به خانواده خود بیشتر مهر و مدارا می کند. »

  

ادامه مطلب ...

رسم عاشقی

تاحالاشده به یه نقطه ای اززندگیت برسی که فک کنی خداهیچ نگات نمیکنه!!!!

امابعدیه مدتی که میگذره...........

میفمی خدانه تنهانگاه بهت نمیکرده بلکه باتمام وجودداشته به توتوجه میکرده که فقط بسنجه چقدربه خاطرش صبوری!!!

این است رسم عاشقی که فقط باسکوتش باهات حرف میزنه ودرس زندگی بهت می آموزه وبزرگت میکنه !!!

اول خودت!!!!!!!

مردی متوجه شد که گوش همسرش سنگین شده و شنوایی اش کم شده است...
به نظرش رسید که همسرش باید سمعک بگذارد ولی نمی دانست این موضوع را چگونه با او درمیان بگذارد. به این خاطر نزد دکتر خانوادگی شان رفت و مشکل را با او درمیان گذاشت.
دکتر گفت: برای اینکه بتوانی دقیقتر به من بگویی که میزان ناشنوایی همسرت چقدر است، آزمایش ساده ای وجود دارد. این کار را انجام بده و جوابش را به من بگو...
«ابتدا در فاصله 4 متری او بایست و با صدای معمولی ، مطلبی را به او بگو. اگر نشنید، همین کار را در فاصله 3 متری تکرار کن. بعد در 2 متری و به همین ترتیب تا بالاخره جواب بدهد.»
آن شب همسر آن مرد در آشپزخانه سرگرم تهیه شام بود و خود او در اتاق پذیرایی نشسته بود. مرد به خودش گفت: الان فاصله ما حدود 4 متر است. بگذار امتحان کنم.
سپس با صدای معمولی از همسرش پرسید:
«عزیزم ، شام چی داریم؟» جوابی نشنید بعد بلند شد و یک متر به جلوتر به سمت آشپزخانه رفت و همان سوال را دوباره پرسید و باز هم جوابی نشنید. بازهم جلوتر رفت و به در آشپزخانه رسید. سوالش را تکرار کرد و بازهم جوابی نشنید. این بار جلوتر رفت و درست از پشت همسرش گفت: «عزیزم شام چی داریم؟» و همسرش گفت:
«مگه کری؟!» برای چهارمین بار میگم: «خوراک مرغ»! حقیقت به همین سادگی و صراحت است.
مشکل، ممکن است آن طور که ما همیشه فکر میکنیم در دیگران نباشد؛ شاید در خودمان باشد...

 

آمااااااااااااده برای.............!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با خدا سخن بگویید همان‌طور که با یک دوست حرف می‌زنید، چون او بهترین دوست شماست.

او در هر حال و در هر شرایطی که باشید، صدای شما را به وضوح می شنود، چه تنها باشید و چه در جمع، در شلوغی خیابان، در اتوبوس و یا در کنج اتاق‌تان، در میهمانی و یا در کلاس درس و ...

ساده و طبیعی هر چه را در دل دارید به او بگویید، به خود نگویید که خدا همه چیز را می داند پس چرا آنچه را که می‌داند برایش تکرار کنم! او شما را دوست دارد و منتظر شنیدن صدای شماست. وقتی هر چه را در دل دارید به خدا می‌گویید، آماده‌ی دریافت پاسخ هایش می‌شوید.

خـدا سـاده است و ساده گفـتن را دوست دارد پس بـه زبـان خـودتـان با خداوند صحبت کنید، همان‌طـور کـه می‌فهمید و می‌دانید، بی‌هیچ تکلف و تعارفی.

او هرگز شما را منتظر نمی‌گذارد، حتی اگر هزاران هزار نفر هم زمان با او سخن بگویند، او سخن تک‌تک آنها را می‌شنود. برای او هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها کافی است که بخواهید، همین الان!

بسیاری از مردم احساس می‌کنند چنان پلید و گناهکارند که نمی‌توانند یا نباید به خدا نزدیک شوند، اما خدا همچون مادر ماست. اگر کودکی در چاله‌ای بیفتد و سراپا آلوده شود، چه می‌کند؟ پبش مادرش می‌رود و می‌گوید: " مادر! من کثیف شده‌ام، مرا بشوی و تمیز کن!"

سعی کنیم گفتگوی با خدا را هر صبح و قبل از انجام هر کاری قرار دهیم و مهم‌ترین و بهترین کارمان در آغاز هر روز گفتگوی با او باشد.

دعا کار پیچیده ای نیست. بسیار بسیار ساده و مثل گفتگو با یک دوست است، همانگونه که همه‌ی رازهای قلب‌تان را برای دوستی صمیمی و عزیز مطرح می‌کنید و از او کمک می‌خواهید دعا کنید، چون خدا بهترین و مهربان‌ترین دوست ماست. دوست تغییر‌ناپذیری که در تمام ساعات شبانه روز می‌توانیم با او سخن بگوییم. قدرتمندترین دوستی که همیشه با ما و آماده‌ی کمک به ماست.

برای دعا کردن اصلاً لازم نیست به مکان خاصی برویم، کافی است که چشمان‌مان را ببندیم، دنیای بیرون را کنار بگـذاریم و بـه خـدا بیـندیشیم. او آنجـاست. مطمـئن باشید کـه او صـدای شما، حتّی آه دل شـما را نیـز می‌شنود.

دعاهای اکثر ما خواهش و التماس به خداست، از خدا درخواست می‌کنیم تا کاری را برایمان انجام دهد یا چیزی را به ما بدهد که به آن نیاز داریم. وقتی که چیزی را از خدا می‌خواهید فراموش نکنید ممکن است چیزهایی که می‌خواهید برایتان خوب نباشد ... برای دریافت نیازهایتان دعا کنید اما به خدا بگویید در صورتی خواسته‌تان را اجابت کند که مطابق با خواست او باشد، زیرا خواست او چیزی جز خیر و خوبی شما نیست. پس به او بگویید: خدایا! باشد که خواست تو و نه خواست من تحقق پذیرد! "

مطمئن باشید که خدا پاسخ‌تان را می دهد اما فراموش نکنید که پاسخ خدا به دعاهایتان همیشه یکسان نیست.

و اما وقتی برقراری ارتباط با خداوند جزو برنامه هر روزه زندگی‌مان شود در می‌یابیم که نیاز ما چیزی بیشتر از داد و ستد است و آن وقت است که می‌فهمیم که بزرگ‌ترین نیازمان بهترین چیزهاست، یعنی خود خدا.

بیایید برای سخن گفتن با خدا آماده شویم که او بسیار مشتاق شنیدن صدای ماست.

وب همیشه دراوج

میخوای بدونی ازکجاشروع کنی؟؟؟؟بسم الله..

ابو بصیر می گوید:امام صادق (ع) فرمود: هر گاه یکی از شما [بخواهد] ازدواج کند، چه می کند؟ عرض کردم: نمی دانم قربانت گردم، فرمود: هرگاه [کسی] قصد ازدواج داشت پس:
1- دو رکعت نماز به جا آورد.
2- و خداوند عزّوجلّ را سپاس گوید.
3- بگوید:اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ التَّزْوِیجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَةً وَ قَیِّضْ لِی مِنْهَا وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ لِی خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَوْتِی

پروردگارا من می خواهم زنی را به همسری گیرم، پس از میان زنان، پاکدامن ترین آنان و نگهدارنده ترین شان نسبت به جان و مالم و آن که روزیش فراوان تر و برکتش افزون تر باشد برایم مقدّر بفرما و از او فرزندی پاک و برومند نصیبم کن که در زندگی و مرگ من جانشینی صالح برایم باشد.f

توجه توجه توجه

سلام سلام ...

حالاچراسلام سلام؟؟؟؟؟؟؟

چون بهشتیاوقتی بهم میرسن اول "باسلام سلام "دیدارشون راآغازمیکنن...

دوستای من ازاین به بعدان شاالله اگه توفیق باشه ازاین به بعددروبمون همراه بامطالب دیگه درموردسبک زندگی ازدواج هم میخواهیم باهم صحبت کنیم وبه بحث بذاریم!!

البته باهمراهی وهمکاری شما!!!!

منتظرانتقادات وپیشنهاداتتون باکمال میل هستم!!

بیست سوال امام خامنه ای دررابطه باسبک زندگی

- چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟

- چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل رعایت نمی شود؟

- چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟

- چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی شود؟

- الزامات آپارتمان نشینی چیست، آیا رعایت می شود؟

- الگوی تفریح سالم کدام است؟

- آیا در معاشرتهای روزانه، همیشه به هم راست می گوییم؟

- دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟

- علت برخی پرخاش گریها و نابردباریها در روابط اجتماعی چیست؟

- طراحی لباسها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟

- آیا حقوق افراد در رسانه ها و در اینترنت رعایت می شود؟

- علت بروز بیماری خطرناک قانون گریزی در برخی افراد و بعضی بخشها چیست؟

- چقدر وجدان کاری و انضباط اجتماعی داریم؟

- توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟

- چرا برخی حرفها و ایده های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می ماند؟

- ساعات کار مفید در دستگاهها چرا کم است؟

- چه کنیم ریشه ربا قطع شود؟

- آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده ها بطور کامل رعایت می شود؟

- چرا مصرف گرایی، برای برخی افتخار شده است؟

لحظه های نااااااب زندگی!!پیشنهادمیکنم ازدستش نده}

لحظه های زندگی مان را دریابیم

بدون توجه روزها را می گذرانیم 
خیلی کم می خندیم 
خیلی تند رانندگی می کنیم 
خیلی زود عصبانی می شویم 
تا دیروقت بیدار می مانیم 
خیلی خسته از خواب برمی خیزیم 
خیلی کم مطالعه می کنیم 
اغلب اوقات تلویزیون نگاه می کنیم و خیلی به ندرت دعا می کنیم 

دارایی هایمان چندین برابر، اما ارزش هایمان کمتر شده است 
خیلی زیاد صحبت می کنیم، خیلی کم مهر می ورزیم 
و خیلی زیاد دروغ می گوییم 

زندگی ساختن را یاد گرفته ایم اما زندگی کردن را نه 
به زندگی، تنها سال های عمر را افزوده ایم و نه زندگی را به سال های عمرمان 

ما ساختمان های بلندتر داریم اما طبایعی پست تر 
بزرگراه هایمان پهن تر شده اند اما خودمان تنگ نظرتر شده ایم 
بیشتر خرج می کنیم اما کمتر داریم 
بیشتر می خریم اما کمتر لذت می بریم 
ما تا ماه رفته و برگشته ایم اما قادر نیستیم برای ملاقات همسایه جدیدمان از یک سوی خیابان به آن سو برویم 
فضای بیرون را فتح کرده ایم اما فضا درون را نه 
ما اتم را شکافته ایم اما تعصبات خود را نشکسته ایم 

بیشتر می نویسیم اما کمتر یاد می گیریم 
بیشتر برنامه می ریزیم اما کمتر به انجام می رسانیم 
عجله کردن را آموخته ایم و صبر کردن را نه 
درآمدهای بیشتری داریم اما اصول اخلاقی کمتری 
کامپیوترهای بیشتری می سازیم تا اطلاعات بیشتری نگهداری کنیم، تا رونوشت های بیشتری تولید کنیم، اما ارتباطات کمتری داریم 

ما کمیت بیشتری داریم اما کیفیت کمتری 
اکنون زمان غذاهای زودپخت اما دیرهضم است 
مردمی بلند قامت اما شخصیت هایی پست 
سودهای فوق العاده اما روابط سطحی
فرصت بیشتر اما تفریح کمتر 
تنوع غذای بیشتر اما تغذیه ناسالم تر 
درآمد بیشتر اما جدایی بیشتر 
منازل رویایی اما خانواده های از هم پاشیده 

بدین دلیل است که پیشنهاد می کنم 
از امروز شما هیچ چیز را برای موقعیت های خاص نگذارید 
زیرا هر روز زندگی یک موقعیت خاص است 

در جستجوی دانش باشید، بیشتر بخوانید 

در ایوان بنشینید و چشم انداز پیش رویتان را تحسین کنید بدون آنکه توجهی به نیازهایتان داشته باشید 


برگرفته ازوب همیشه دراوج

زمان بیشتری را با خانواده و دوستانتان بگذرانید، غذای مورد علاقه تان را بخورید و جاهایی که دوست دارید را ببینید 

زندگی فقط حفظ بقاء نیست، بلکه زنجیره ای از لحظه های لذتبخش است 

از جام کریستال خود استفاده کنید، بهترین عطرتان را برای روز مبادا نگه ندارید و هر لحظه که دوست دارید از آن استفاده کنید 
عباراتی مانند "یکی از این روزها" و "روزی" را از فرهنگ لغت خود خارج کنید 
بیایید نامه ای را که قصد داشتیم "یکی از این روزها" بنویسیم همین امروز بنویسیم 
بیایید به خانواده و دوستانمان بگوییم که چقدر آنها را دوست داریم 

هیچ چیزی را که می تواند به خنده و شادی شما بیفزاید به تأخیر نیندازید 
هر روز، هر ساعت و هر دقیقه از زندگی خاص است و شما نمی دانید که شاید آن می تواند آخرین لحظه باشد 
... 
بیایید لحظه های زندگی را دریابیم

تهانی عامر


شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، تهانی عامر، زن دانشمند علوم محاسبات دارای مدرک دکتری یک مسلمانان مصری و یکی از فضانوردان موفق ناسا است که می خواهد پیام زن مسلمان را به گوش جهان برساند.وی در ناسا« سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا» خدمت می کند و صاحب دو فرزند است.عامر روی سایت ناسا اظهار داشت: من یک شهروند مسلمان موفق آمریکایی هستم که در مناطق فقیر نشین قاهره بزرگ شده ام من همواره زندگی ام را بر پایه سه اصل مهم ساخته ام: رضایت خدا از تو رضایت همه از توست، تحصیل علم و با همدردی و مهربانی در خدمت دیگران بودن.

وی ادامه داد: من یک سیستم اندازه گیری هدایت حرارتی از یک فیلم نازک را اختراع کردم که برای مدلیزاسیون ترمیک در بسیاری از تکنیک ها برای مشخص کردن محل لایه انتقال مرز به کار می رود.عامر خاطر نشان کرد که برای اثبات توانایی هایش از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است؛ ناسا عامر را به عنوان مدلی شجاع برای زنانی که از صعود به آسمان واهمه دارند معرفی کرده است.عامر با وجود خدمت در ناسا در مسجدی که تعالیم اسلامی را آموزش دیده است نیز خدمت می کند وی در مسجد به کودکان زبان عربی و تعالیم اسلامی می آموزد.عامر بعد از حادثه 11 سپتامبر کنفرانسی را برای غیر مسلمانان در بسیاری از کلیساها و دانشگاهها در دفاع از اسلام ایراد کرد.

منبع: شبستان به نقل از لومژ-فرانسه

شهیدمطهری

خدایا نیت پاک عطا فرما،

ما برای سیر شدن قیام نکردیم، برای سیر کردن قیام کردیم.

شهید مطهری


منبع: کتاب ((آینده انقلاب اسلامی ایران)) اثر استاد شهید، مرتضی مطهری

همین الان....

چقدرخوبه!!

چقدرخوبه همین الان تصمیم بگیری بقیه راهم توی شادیهای خودت سهیم کنی هرچنداندک!!!

حتی باماهی هزارتومان ازپول تو جیبیت!!!

مهم اینه که توقدمی برداشته ای برای افزایش وسعت دیدت!

موسسه خیریه دستهای مهربان:

حساب جام بانک ملت:

4439947533

شماره کارت:

6104337770078747

شمامیتونیدباتماس بااین موسسه فرمی پرکنیدوحتی ماهیانه درحدتوانتون به بچه یتیمی که انتخاب میکنیدکمکی کنیدهرچندناچیز!!

شماره تماس:

03113393294

اجرتون زیباترین آرزوها...

جای کلمات راعوض کنیم!!!!!!

ای پیامبر!!!!

بندگانم رابگوبه زیباترین شکل سخن بگویند..{اسرا53}

خدابدنده..........خداسلامتی بده 

ادامه مطلب ...