زندگی زیبا{ازدواج}
زندگی زیبا{ازدواج}

زندگی زیبا{ازدواج}

مسافر

کمک کنم پدرومادرم جدابشن یانه؟؟

پدرم اخلاق بدی مثل خودخواهی و زورگویی دارن؛ سالهاست که مادرم و من و خواهر و برادرم این رفتار را تحمل کردیم و بارها درموردش باهاشون صحبت کردیم، اما حاضر نیستن هیچ تغییری در رفتارشون ایجاد کنن و حتی هر روز بدترم میشه؛ پدرم معتقد هست که چون نون آور خانواده اند در هر موردی حرف باید حرف خودشون باشه ، و کلا اگه مخالف چیزی باشن زیر بار هیچ منطق و دلیلی نمیرن؛ از همه انتظار دارن که همواره گوش به فرمان اوامر باشن
مادرم بعد از 25 سال تصمیم گرفته از بابام جدا بشه، میگه تا الان هم به خاطر ما بوده که این رفتار را تحمل میکرده، الان قهر کرده رفته خونه مادرش؛ من کاملا حق را به مامانم میدم.

از طرفی مامانم روی حرف من خیلی حساب میکنه، یعنی من میتونم راضیش کنم که دوباره برگرده سر زندگیش
ولی باتوجه به شناختی که از بابام دارم میدونم هیچ تغییری ایجاد نمیشه و اگه برگردیم دوباره همون روند قبل ادامه پیدا مبکنه؛ اگه مادرم بخواد جدا بشه من ترجیح میدم با اون زندگی کنم و خواهرم هم همینطور
در این صورت بابام تنها میمونه ولی عمرا کوتاه بیاد و بخواد آشتی کنه و از این حرفا، تازه برعکس باهامون لج میکنه و مارا از همه چی محروم میکنه.به نظر شما من باید از این جدایی حمایت کنم

مشاوره گاه نویسhttp://gaahnevis.blogfa.com/

برای پاسخ به ادامه مطلب بروید:

 

 

پاسخ :

این مشکل جزء مسائلی هست که حل اون به طور کامل به دست شما نیست. یعنی این مشکل دو طرف داره؛ یک طرف شما هستید که میخواهید مشکلتون حل بشه و طرف دیگه پدرتون هست که ما دسترسی به ایشون نداریم تا با صحبت و ... بتونیم ایشون رو قانع کنیم اما در این نوع مسائل توصیه ما با توجه به شرایطی که خانواده شما داره قطعا طلاق نیست بلکه ما توصیه می کنیم که شما و خواهر و برادر و مادرتون با رعایت برخی مسائل 50 درصد قضیه رو که دست شماست به نحوی مدیریت کنید که فشار کمتر بشه هر چند که گفتم حل صد در صدی مسأله با همکاری هر دو طرف ممکنه و اون هم وقتی اتفاق می افته که طرف دیگر یعنی پدرتون هم قبول کنه که زندگیش مشکلی داره و باید برای اون کاری بکنه

توصیه اولم اینه که اگر از فامیل، دوستان و آشنایان کسی رو می شناسید که حرفش روی پدرتون تأثیرگذار هست حتما از ایشون استفاده کنید ... معمولا آدمها از برخی دوستان یا آشنایان خاص حرفشنوی خوبی دارن و روی اونها و حرفشون حساس هستند اگر چنین کسی رو سراغ دارید از ایشون بخواهید که وارد قضیه بشن

توصیه دوم به شما و خواهر و برادرتون ؛ حفظ حرمت والدین (پدر و مادر) در همه شرایط و جلوگیری از به هم خوردن نظام خانواده و روابط خانواده و پرهیز از دامن زدن به مشکل و جانبداری متعصبانه هست. سعی کنید در مواقعی که مشکل اوج می گیره و اختلافی پیش میاد بدون این که روشن و صریح جانبداری کنید با بیان منطقی و مؤدبانه و محترمانه و ایجاد روحیه گذشت و مدارا موضوع رو حل کنید تا فضای خانه به یارکشی و جبهه گیری تبدیل نشه که این خودش مشکل رو چند برابر میکنه

با توجه به شناختی که از اخلاق پدرتون دارید از رفتارها و گفتارهایی که ایشون رو بیشتر تحریک می کنه خودداری و پرهیز کنید. در مواردی که واقعا حق با ایشون هست حرفشون منطقی هست با تأیید ایشون این احساس رو بهشون القاء کنید که اگر حرفشون حق باشه حتما خریدار داره (البته نه به طور صریح)

اگر در خانواده فضای گفتگو حاکم بشه خیلی از مسائل حل میشه در مواقعی که شرایط فراهم هست خصوصا در زمانها و مکانهای خاصی که خانواده از تلطیف خاصی برخوردار هست بهتر هست که مادرتون با پدرتون روی مسائل مهم و اساسی ـ با محبت و نرمش و منطق و در نظر گرفتن روحیات طرف مقابل ـ صحبت کنه و شما هم به ایجاد چنین فضاها و موقعیت هایی در خانواده تون کمک کنید.

تمام تلاشتون رو برای ایجاد فضای صمیمی و محبت آمیز در خانواده و بین والدین به کار بگیرید.

طلاق مکروه مبغوض الهی است بهتره هیچ یک از طرفین رو به این کار ترغیب نکنید و تا جایی که ممکنه با حلم و مدارا و گذشت، نهاد خانواده رو حفظ کنید مضاف بر این که آثار این طلاق در زندگی آینده تک تک شما آثار ناخوشایندی خواهد بود.

اگر نیاز بود باز هم تماس بگیرید ...

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز
وب جالبی دارین
با افتخار لینک شدید

لطف دارین//

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.