زندگی زیبا{ازدواج}
زندگی زیبا{ازدواج}

زندگی زیبا{ازدواج}

مسافر

ین متن رو امروز یکی از دوستان برام ایمیل کرده بود که در نوع خودش خیلی به دلم نشست:
مرد یعنی غرور، زن یعنی شکست غرور ... مرد یعنی باید ، زن یعنی شاید
مرد یعنی آری،زن یعنی گاهی...مرد یعنی حتما ، زن یعنی هرگز
مرد یعنی اصرار ، زن یعنی انکار ... مرد یعنی بودن ، زن یعنی فنا
مرد یعنی دیدن ، زن یعنی چشم فرو بستن
مرد یعنی دم، زن یعنی باز دم
مرد یعنی منطق ،زن یعنی احساس
مرد یعنی حکومت ،زن یعنی اطاعت
مرد یعنی سخاوت ،زن یعنی صداقت
مرد یعنی رهایی،زن یعنی تسلیم
مرد یعنی شرافت،زن یعنی نجابت... مرد یعنی نهایت ،زن یعنی بدایت
مرد یعنی خشونت ،زن یعنی لطافت... مرد یعنی غیرت ، زن یعنی عزت
مرد یعنی من،زن یعنی ما... مرد یعنی صلابت،زن یعنی قداست
مرد یعنی پیمودن ، زن یعنی صبوری...مرد یعنی اکنون،زن یعنی فردا
مرد یعنی ساختن ،زن یعنی سوختن...مرد یعنی رهبر،زن یعنی راهبر
مرد یعنی دلدار ،زن یعنی دلداده... مرد یعنی خواستن ،زن یعنی کاستن
مرد یعنی ربودن،زن یعنی کشش ...مرد یعنی بیارام ،زن یعنی بیاسای

مرد یعنی یک جرعه هوس،زن یعنی جام لبریز نفس

رد یعنی شوهر ،زن یعنی همسر
مرد یعنی سالار ، زن یعنی ره سپرده به دامان یار
مرد یعنی نیمی از وجود ، زن یعنی نیمه دیگر
مرد یعنی پدر ، زن یعنی مادر
و اما با اینهمه معانی بی انتهای دشت آشنایی ،
مرد یعنی انسان یعنی دریای احساس یعنی دوست داشتن جاودانه
یعنی تکیه گاه وجود یعنی آرامترین خلقت
و زن یعنی آرامگاه خلقت یعنی از سر تا پای ایثار
و مرد یعنی واژه ی غیرت و مردانگی یعنی هستن ..شدن و گشتن
و زن یعنی مهر و وفای بی کرانه یعنی انس و صفای خالصانه
یعنی امید بخش روزهای آینده یعنی همراه و همدم تنهایی ها و غربت
و همسفر راه پررمزو راز زندگی و در یک کلام مرد یعنی پدر برای آنکه در باغ
عشق و وفا و صفایش در دامانت خواهدبالید
و مرد یعنی تنها یک واژه و آنهم مرد
و زن یعنی تنها یک واژه و آنهم عشـق

نظرات 6 + ارسال نظر
سحر 1 تیر 1393 ساعت 12:05 http://www.sarboland-313.blog.ir

تسبیح اشک های سحر بی نتیجه نیست
در گـریـه دیـده ایـم اثـر بی نتیجه نیست
بــاور کــنـیـد آهِ جگـر بی نتیجه نیست
این قدر باز ماندن در بی نتیجه نیست
از انتــظـار ، پـنـجــره ها باز می شوند
با نور چـشم تـو گره ها باز می شوند
تقـویم هـایمان هـمه زارند خــسته اند
ایـن ابـرهـا چـگـونـه بـبارند خسـته اند
بی تو از این کـه جمـعه شمارند خسته اند
از بـرگــــ بـرگــــِ خــود گـلـه دارند خسته اند
کـارم غروبــِ جمعه بـه اشکال خورده شد
دیدی هزار و سیصدمان سال خورده شد
نام تو می بـریم اگـر، قـــند می خوریم
پس ما به ردّ پـای تو پیـوند می خوریم
وقتی که ما به جان تو سوگند می خوریم
یـعـنـی بـه دردِ لطفـــِ خــداوند می خوریم
مـرحمـتـش گــرفـت گـرفتار تـو شدیم
چله نشین لحظه ی دیــدار تـو شدیم
با هـر گـناه اشک تـو را حیف می کنم
رویـم سیاه اشک تـو را حیف می کنم
شـرمـنــده آه اشک تـو را حیف می کنم
حیف از تو مـاه اشک تـو را حیف می کنم
پیش خدا که روی سفیدی نداشتیم
اشـکـت اگــر نـبــود امـیــدی نداشتیم
صــابـر خـراســانــی

سلام عزیزجان
عرض ادب...
مرد و همچنین زن یعنی آیت خدا(نشانه ی خدا)...
خوشا بر حال هر کس که بنده باشه...مرد باشه یا زن!
گاهی یک مرد برتر از صد زنِ و گاهی یک زن برتر از صد مردِ...
مهم اینه که عبدَالله باشیم جانم...

بازمانده 17 خرداد 1393 ساعت 16:00 http://hastaam.blog.ir/

سلام
زیبا بود...
بااجازه در وبلاگ خودم در آینده منتشر میکنم اگر راضی نبودید بفرمایید تا نذارم...

التماس دعا

این چه حرفیه!!
ازصمیم قلب
فقط اگه منبع ذکربشه بهتره!!!

اوج پرواز 13 خرداد 1393 ساعت 10:31 http://ojeparvaz.blog.ir

سلام: رفتم یه پست گذاشتم.
دو تا سوال: 1. چطوری واسه پروفایلم عکس بذارم.
2. همه پستها گزینه لایک و دیس لایک داره (همون انگشت بالا و پایین) اما مال من نداره چطوری باید اضافه کرد؟

اوج پرواز 12 خرداد 1393 ساعت 01:34 http://ojeparvaz.blog.ir

سلام: عضو شدم. یعنی یوزرنیم و پسورد که میدم وارد میشم اما بلد نیستم از اینجا به بعد باید چکار کرد؟؟؟!!!

گاه نویس 11 خرداد 1393 ساعت 23:14 http://gaahnevis.blogfa.com

عباس بن علی، شناخته تر از آن است که من (!) از او بگویم ... از وفا، از حیاء، از وقار، از معرفت، از ایمان، از ایثار، از شجاعت، از همت بلند، از ... از چه بگویم که مجمع خوبی هاست ...

سلام
عیدتان مبارک
دعوتید ...

خیلی ممنون
تشکربابت دعوتتون
عیدشماهم ان شالله مبارک
حتما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.