زندگی زیبا{ازدواج}
زندگی زیبا{ازدواج}

زندگی زیبا{ازدواج}

مسافر

ارتباط به قصد..

من تو ویچت با دختری مالزیایی آشنا شدم که بعد هفت سال دوستی مداوم با یه پسر قراره چند وقت دیگه ازدواج کنه من وقتی با اون دختر حرف زدم یه عشق واقعی رو تو دوستیشون دیدم که هیچ گونه ارتباط جنسی هم تا حالا باهم نداشتن و من میدونم که از این نمونه ها تو کشور خودمون هم زیاد پیدا میشه اما سوال من اینه که اگه با یه دختر به قصد ازدواج دوست بشم مثل اون دختر و پسر مالزیایی اشکالی نداره؟ کمال تشکر از این که راهنمایی مون می کنید.

برای پاسخ به ادامه مطلب بروید..منبع:گاه نویس

 

 پاســـــــــخ :

در بحث ارتباط با جنس مخالف اگر طرفین نسبت به هم محرم نباشند (نسبی ، سببی ، رضاعی ... برای توضیحات بیشتر اینجــــــــــــــــــا را کلیک کنید)ارتباط به غیر از مقدار ضرورت جایز نیست و در هر صورت (ضرورت و غیر ضرورت) اگر یکی از طرفین یا هر دوی آنها احتمال بده که گرفتار مفسده ای خواهد شد یا احتمال ارتکاب معصیت (کار حرام) وجود داشته باشه یا احتمال این که ارتباط مذکور مقدمه ای بشه برای معصیت فردی یا طرفینی، این ارتباط جایز نیست و فرقی نداره که ارتباط لمسی و فیزیکی باشه یا مجازی با انواع و اقسام آن از قبیل پیامک، چت، وایبر، ویچت، ارسال و دریافت عکس، ایمیل و ...

البته در مورد محارم هم اگر احتمال مفسده یا افتادن در گناه وجود داشته باشه، باز جایز نیست.

در مثالی که ذکر کرده اید، ارتباط دختر و پسر مالزیایی از نظر دین اسلام توجیه شرعی نداشته علاوه بر این که از این کار قطعا عوارض و مفاسد روحی، اخلاقی برای هر دو طرف در حال و آینده خواهد داشت.

موضوع صحبت به قصد ازدواج هم از قاعده فوق مستثنی نیست و در این مورد هم اگر ترس از مفسده و افتادن در گناه باشد، جایز نیست.

واقع امر هم این است که چنین ارتباط هایی خالی از مفسده نبوده و توأم با گناه یا مقدمه برای معصیت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.