زندگی زیبا{ازدواج}
زندگی زیبا{ازدواج}

زندگی زیبا{ازدواج}

مسافر

بداخلاقی وترس ازازدواج

پسری هستم که اخلاق خوبی ندارم . چند وقتی هست که با مادرم حرف نمیزنم ، فقط یک سلام و سلام . دوست دارم ازدواج کنم ولی بعد یکم فکر میکنم میبینم اخلاق خوبی ندارم از فکرش میام بیرون . میگم آخه با این اخلاقم زندگی یه دختر که باهزار آرزو به خونه شوهر میره را چرا خراب کنم؟ حالا در صورتی که رفیق های دورتادورم را زیاد به ازدواج تشویق میکنم و حتی مورد های مناسب براشون پیدا میکنم . از خودم راضی نیستم ، چیکار کنم ؟

اهل روضه و منبر هستم و نمازم را به لطف خدا اول وقت میخونم ولی براساس ژن خانوادگی گاهی وقتها عصبی میشم.

برای پاسخ به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 پاســــــــــخ :

اخلاق خوب از برکات ایمان هست. اگر در اخلاقمان مشکلی داریم باید اعتقادات و اعمالمان را بررسی کنیم. خصوصا بی ادبی و تندخویی با والدین که سفارش شده صریح قرآن هستند اصلا سنجیده و قابل قبول نیست تا جایی که از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند : اگر فرزندی به صورت پدر و مادر خود با غضب نگاه کند حتی اگر پدر و مادر در حق او ظلم کرده باشند، خداوند هیچ نمازی را از او قبول نمی کند.

با این اوصاف ما به کسی که اهل نماز یا منبر و ... باشه ولی در رفتار او خلق و خوی حسنه تجلی نداشته باشه انسان مؤمن حقیقی نمیگیم.

بهتر است ضمن این  که مراقب باشید فرصتهای خوب ازدواج را از دست ندهید و به خاطر عدم ازدواج به موقع، دچار برخی معضلات در آینده نشوید، همزمان برای رفع این مشکل اخلاقی از حیث تئوری و عملی اقدام کنید.

برای این منظور :

اول. مسأله را تماما به گردن مباحث ژنتیکی نیندازید چون این شانه خالی کردن از زیر مسئولیت و فرافکنی است وبا این توجیه هیچ وقت دنبال حل مشکل نخواهید بود.

دوم. در کتاب معراج السعاده مرحوم نراقی بخش غضب و علاج اون رو به تدریج مطالعه کرده و سعی کنید به سفارشات ایشون عمل کنید ... بدون عمل فایده ای حاصل نخواهد شد.

سوم. مباحث عقیدتی خودتون از قبیل معاد را تقویت کنید و بدانید که آخرت بازخورد و نتیجه اعمال ما در دنیا است.

چهارم. در تمام شرایط احترام والدین لازم و واجب است مگر این که انسان را به کار حرامی وادار کنند. حرمتشان را حفظ کنید.

پنجم. توبه واقعی از بدرفتاری گذشته لازم است و باید از کسانی که با بداخلاقی موجب ناراحتی شان شده اید حلالیت بطلبید خصوصا والدین که به هر نحوی شده باید رضایت آن ها را جلب کنید هر چند آن ها هم تقصیراتی به نوبه خودشان داشته باشند.

ششم. در مواقعی که دچار خشم می شوید خدا و امام زمان را یاد کنید ... مقداری صلوات بفرستید ... خودتان را به حلم و بردباری وادار کنید هر چند که ساختگی باشد ...

هفتم. محاسبه اعمال را هر شب و مشارطه را هر صبح داشته باشید (برای توضیحات بیشتر در این مورد اینجـــــــــــا را کلیک کنید.)

بعد از مدتی که به این عرایض عمل کردید، حتما مشاوره را پیگیر باشید و گزارشی از وضعیت خودتان ارائه دهید. در این مدت هم اگر سوالی داشتید حتما پیگیر جواب باشید.

 منبع:گاه نویس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.