زندگی زیبا{ازدواج}
زندگی زیبا{ازدواج}

زندگی زیبا{ازدواج}

مسافر

به گزارش رهیافتگان به نقل از قدس آنلاین«ماریا مالگوژاتا ماگدالِنا میه¬ژوا»ی دیروز و «مریم البلوشی» امروز اگرچه با آن لهجه خشن لهستانی‌اش گاه «حسین» را «خُسین» و «hand» را «خَند» تلفظ می‌کند و «اهل‌بیت» را «اهلَن‌بِت» می‌گوید، اما با صحبت از حسین(ع) و کربلا راحت بغض می‌کند و اشک می‌ریزد. او که این روزها برای درمان به لندن رفته است، عاشورای امسال را همان‌جا به عزا خواهد نشست و خوشحال است که پارسال با ویلچر در مراسم عزاداری مسلمانان لندن شرکت کرده و امسال به لطف «سیدنا حسین(ع) و سیدنا امام رضا(ع)» روی پای خود می‌ایستد.


امام حسین(ع) چه دارد که همه عاشقش هستند؟ چرا این‌همه آدم برایش گریه و عزاداری می‌کنند؟
چون امام حسین(ع) جانش را برای این مردم داد. بسیاری از مسلمانان جاهل‌اند و حسین(ع) حقیقت را به آنها نشان داد. او به همه ما درس ایثار و فداکاری می‌دهد. او همه هستی و خانواده خود را برای دین داد و غصه امت را می‌خورد. خون حسین(ع) به خاطر ما بر زمین ریخت. به نظر من عاشورا مهم‌ترین روز برای شیعیان است.
اولین باری که با عاشورا آشنا شدید، مسلمان بودید؟
نه. من قبل از این‌که مسلمان شوم با یک شیعه کویتی ازدواج کردم و او من را به حسینیه خانوادگی خودشان در کویت برد. در ایام محرم با مادرشوهرم به مجالس مختلف می‌رفتم و به سخنرانی‌ها گوش می‌دادم و با مردم صحبت می‌کردم. از آنها سؤالاتی درباره امام حسین(ع) و عاشورا می‌پرسیدم و وقتی آنها درباره این مسائل به من توضیح می‌دادند، نمی‌توانستم باور کنم که چرا با امام حسین(ع) چنین کردند؟! فقط به خاطر این‌که حسین(ع) به خدا اعتقاد داشت و در راه او کار می‌کرد؟ (بغض گلویش را می‌گیرد و اشک در چشمانش جمع می‌شود) این‌همه ظلم به سیدنا حسین(ع) فقط از حیوانات برمی‌آید و انسان نمی‌تواند چنین کارهایی بکند.
از میان وقایع کربلا و مصائبی که امام حسین(ع) دیدند، کدام‌یک برایتان تأثرانگیزتر است؟
همه این‌ها مثل انگشتان یک دست هستند و باور کنید که من برای همه مصائب کربلا به یک اندازه گریه می‌کنم. من حتی برای امام رضا(ع) هم مثل امام حسین(ع) گریه می‌کنم. البته مصائب امام حسین(ع) جایگاه خاص خود را دارد. ولی همه آنها به خاطر شیعیان و مسلمانان جان دادند. نمی‌دانم آن دشمنان چرا زنان و کودکان را به شهادت رساندند؟ به چه دلیل؟ پادشاه زمان حضرت عیسی(ع) دستور داد که همه نوزادان پسر را بکشند تا حضرت عیسی(ع) زنده نماند، ولی نگفت زنان و مردان را هم به قتل برسانند! ولی در کربلا بزرگ و کوچک و زن و مرد را به شهادت رساندند. حتی طفل شیرخوار امام حسین(ع) را هم کشتند. چرا؟ من نمی‌توانم جوابی برای این سؤالات پیدا کنم.
عزاداری امام حسین(ع) در اروپا چه حال‌وهوایی دارد؟
من پارسال عاشورا در لندن بودم. در این شهر دسته عزاداری به طول ده-دوازده کیلومتر به راه می‌افتد. همه شیعیان مجالس عزاداری برپا می‌کنند، حتی افرادی که نیاز مالی دارند و در لندن کار می‌کنند تا برای خانواده‌شان پول بفرستند، از خوردوخوراکشان می‌زنند و این ده روز را چیزی نمی‌خورند تا بتوانند برای مراسم عاشورا کمک مالی کنند. همه برای مراسم عاشورا کمک می‌کنند. من به خاطر بیماری روی ویلچر نشسته بودم و همسرم ویلچر را می‌راند. سینه می‌زدم و از خدا می‌خواستم که از گناهان همه مسلمانان بگذرد. چون بعضی مسلمانان خطاکارند و مسلمانی که گناه کند مسلمان ناب نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.